Raahen kameraseura järjestää työpajan “Henkilöt kaupunkikuvassa” 24-25.2.2024. Työpajan vetäjänä toimii valokuvaaja Mikko Vares Tampereelta (https://www.mikkovares.com/).

“Työpajan aiheena on henkilöt kaupunkikuvassa. Nykypäivän kaupunkikuvaus vaatii yhä useammin ihmisten läsnäoloa katukuvissa. Pelkät maisemakuvat eivät aina välitä tarpeeksi tunnelmaa. Tarkoituksena on ikuistaa ihmisiä kaupungin iltavalaistuksessa ja tutkia salamavalojen yhdistämistä ympäröivään valoon. Olisi suositeltavaa ottaa mukaan valovoimainen objektiivi. Itse suosin 35 mm ja 50 mm objektiiveja kaupunkikuvauksessa, mutta myös muut polttovälit käyvät. Voit ottaa mukaan omat salamavalosi, mutta myös ilman niitäkin pärjää.”

Seuran jäsenet ei tarvitse ennakkoilmoittautumista. Ei-jäsenet: muutama paikka vapaana, ilmoittautuminen sähköpostilla info@raahenkameraseura.fi.

Ei osallistumismaksua! Lauantaina pidetään evästauko ennen kaupungille siirtymistä, seura tarjoaa kahvia/teetä/keksiä/pullaa, muu evästys nyyttäriperiaatteella.

Alustava ohjelma

• La 14.00
    • Mikko kertoo nykypäivän kaupunkikuvauksen tilanteesta ja omista toimintatavoistaan.
    • Sitten kuvataan sisätiloissa tunnelmallisia kuvia joissa salama on yhdistetty vallitsevaan valoon.
    • Sen jälkeen siirrymme kaupunkiin (jos kelit sallii) ja käyttää kaupungin valoja kuvaukseen.
  • Su 12.00
    • Edellisen päivän kuvien purku
    • Jos aikaa jää niin Mikko demoaa oman työskentelytapansa toimia Lightroomin kanssa