Raahen Kameraseura ry on vuonna 1986 perustettu yhdistys joka on tarkoitettu iästä ja asuinpaikkakunnasta riippumatta kaikille valokuvauksen harrastajille. Rivistössämme on reilu määrä jäseniä aina vasta-alkajista pitkän linjan harrastajiin.

Toimintamme on monipuolista, se kattaa erilaisia jäsenten tapaamisia, näyttelyitä, kiinnostavien kohteiden kuvausretkiä sekä aina mielenkiintoisia – vierailevien valokuvaajien kuvailtoja. Mahdollisuuksien mukaan järjestämme seuran voimin myös erilaisia kursseja, kuten pimiötyöskentelyn- ja valokuvauksen alkeiskursseja. Harrastuksessaan pidemmälle edenneille jäsenillekin on tarjontaa, sillä ostamme välillä ulkopuolisilta järjestäjiltä hieman vaativamman tasoisia kurssejakin. Mm. miljöö- ja studio muotokuvauskurssit ovat olleet kovassa suosiossa jäsentemme keskuudessa.

Kerhollamme on käytössä oma pimiö ja studiovalot joita jäsenemme voivat käyttää harjoitteluun ja oman taiteensa luomiseen.

Järjestämme joka vuosi vähintään yhden oman näyttelyn, johon kaikkien jäsentemme kuvat ovat tervetulleita.Yleensä oma näyttelymme ajoitetaan Raahen Pekanpäivien yhteyteen, jolloin kaupunkimme on täynnä kulttuurin ystäviä hieman kauempaakin.

Perinteeksemme on noussut valita joka vuosi keskuudestamme Vuoden kuvaaja, äänestämällä voittajakuva / kuvasarja ennalta annetulle aiheelle, jota on ollut vuosi aikaa työstää.

Olet lämpimästi tervetullut tutustumaan seuramme toimitaan!

Tietosuoja-ja rekisteriseloste RaahenKameraseura